Uudenmaan Vasemmiston puoluekokousedustajat kiittävät luottamuksesta! Puoluekokous huipentui viikonloppuna 21.-23.11.2025 Vantaan Martinlaaksossa, jossa yhteensä 300 puoluekokousedustajaa ympäri maata kokoontuivat linjaamaan puolueen tulevaisuudesta. Puoluekokouksessa valittiin puolueelle uusi johto, hyväksyttiin tavoiteohjelma alkavalle puoluekokouskaudelle sekä käsiteltiin yli 100 jäsenistön jättämää aloitetta.
Puoluekokouksessa valittiin puolueen puheenjohtajisto, puoluehallitus ja puoluevaltuusto seuraavaksi kolmeksi vuodeksi. Puheenjohtajaksi valittiin jatkokautta hakenut Minja Koskela. Uudeltamaalta valittiin valtuuston 2. varapuheenjohtajaksi porvoolainen Jari Heiskanen. Puoluehallituksen jäseniksi valittiin vantaalaiset Gashaw Bibani ja Minttu Sillanpää sekä varajäseneksi vantaalainen Niko Blom. Puoluevaltuustoon valittiin piirijärjestön esityksestä varsinaisiksi edustajiksi Valtteri Ahokas (Vantaa), Funda Demiri (Vantaa), Aki Hauru (Espoo), Jari Heiskanen, Anu Karvinen (Hyvinkää), Edla Niemi (Kirkkonummi) ja Elina Nykyri (Vantaa) sekä varaedustajiksi kutsumisjärjestyksessä Liisa Tamminen (Mäntsälä), Johanna Jokinen (Hyvinkää), Tuomas Suihkonen (Vantaa), Nelli Piikkilä (Nurmijärvi), Ville Karinen (Vantaa), Matti Vesa Volanen (Vantaa) ja Jonna Yli-Viikari (Mäntsälä). Puoluevaltuuston ensimmäiseksi yleisvarajäseneksi valittiin Elina Rodriguez (Espoo). Lisäksi Vasemmistonuorten esittämänä valittiin puoluevaltuustoon myös karkkilalainen Thomas Heathfield.
Lisätietoa puoluekokouksen henkilövalinnoista löytyy puolueen verkkosivuilta.
Kokouksen yhteydessä myönnettiin puolueen kultainen ansiomerkki hankolaiselle Birgitta Granille ja vantaalaiselle Kati Tyystjärvelle.
Onnittelut kaikille luottamustehtäviin valituille sekä kokouksen yhteydessä palkituille! Vasemmisto lähtee yhtenäisenä tavoittelemaan vaalivoittoa ja politiikan suunnanmuutosta!