Uudenmaan Vasemmistoliitto valitsi edustajansa puoluevaltuustoon

Uudenmaan Vasemmistoliiton kevätpiirikokous pidettiin 9.4.2016 Ahmoon työväentalossa, Karkkilassa. Kokous valitsi edustajana tulevaan uuteen Vasemmistoliiton puoluevaltuustoon. Uudenmaan Vasemmistoliitolle tulee puoluevaltuustoon viisi varsinaista jäsentä ja viisi varajäsentä. Ehdokkaita oli asetettu 16. Äänestyksessä sai äänestää viittä ehdokasta, joista kukin sai yhden äänen. Seuraavat valittiin (suluissa äänimäärät):

Varsinaiset jäsenet
Pia Lohikoski, 38 (40), Keravan Vasemmistoliitto
Erkki Laukkanen, 60 (37), Mäntsälän Vasemmmisto
Antero Eerola, 41 (32), Tikkurilan Vasemmisto
Riika Raunisalo, 36 (24), Hyvinkään Vasemmisto
Auli Herttuainen, 58 (21), Mäntsälän Vasemmisto

Varajäsenet
Henri Turkia, 25 (18), Hyvinkään Vasemmisto
Saara Reiman, 39 (17), Vasemmistoliiton Lohjan osasto
Minttu Sillanpää, 35 (16), Rajakylän – Länsimäen Vasemmisto (Vantaa)
Birgitta Gran, 62 (15), Vasemmistoliiton Hangon kunnallisjärjestö
Pirkka Ruishalme, 60 (15), Järvenpään Vasemmisto

Muita ehdokkaita olivat
Tiina Ahlfors, 40 (12), Espoo Vasemmisto
Pirkko Kotila, 52 (12), Tikkurilan Vasemmisto
Ari Martinaho, 62 (7), Länsi-Vantaan Vasemmisto
Jukka Karhula, 61 (6), Leppävaaran Vasemmisto
Leena Tuomisto, 54, (5), Nurmijärven Vasemmisto
Jukka Ihalainen, 59 (3), Hyvinkään Vasemmisto

Piirikokous päätti, että Birgitta Grania esitetään vielä puoluekokouksessa puoluevaltuuston varsinaiseksi jäseneksi ns. lisäjäsenten mandaatilla. Jos hänet valitaan, niin silloin uudeksi varajäseneksi nousee Tiina Ahlfors.

Lisäksi kevätpiirikokouksessa todettiin, että Pia Lohikoski on ehdolla puoluevaltuuston puheenjohtajaksi. Uudenmaan Vasemmistoliitto on jo aiemmin päättänyt tukea Lohikosken valintaa ja vaikka piirikokous ei tehnyt varsinaista päätöstä Lohikosken tukemisesta, oli hänen kannatuksensa vahvaa, mikä ilmeni myös äänestyksessä puoluevaltuuston jäsenistä.

Puoluehallitukseen esitettävistä jäsenistä ei kokouksessa juuri keskusteltu, mutta esille nousi JHL:n toimialajohtaja Teija Asara-Laaksonen Vantaalta.