Uudenmaan Vasemmistoliiton kevätpiirikokous 9.4.2016 Ahmoon työväentalossa Karkkilassa

Uudenmaan Vasemmistoliiton kevätpiirikokous on lauantaina 9.4.2016 Ahmoon työväentalossa os. Pannilantie 5, Karkkila. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset vuoden 2015 toiminta- ja tilikertomukset sekä Vasemmistoliiton puoluekokousvalmisteluita. Kokouksessa valitaan piirijärjestön edustajat Vasemmistoliiton uuteen puoluevaltuustoon. Uudenmaan piirijärjestö valitsee puoluevaltuustoon viisi varsinaista jäsentä ja viisi varajäsentä. Puoluekokous vahvistaa puoluevaltuuston jäsenten valinnat. Vasemmistoliiton puoluekokous on 10. – 12.6.2016 Oulussa. Uudenmaan Vasemmistoliitolla on 32 puoluekokousedustajaa. Kevätpiirikokouksessa poliittisen tilannekatsauksen esittää puolueen puheenjohtaja Paavo Arhinmäki. Kokouksessa esittäytyy myös puoluesihteeriehdokkaista ainakin Risto Kalliorinne (Oulu) ja Sinikka Torkkola (Tampere). Keravalainen Pia Lohikoski on ehdolla Vasemmistoliiton puoluevaltuuston puheenjohtajaksi. Lohikoski on ollut nyt päättyvällä kaudella puoluevaltuuston varapuheenjohtaja.