Uudenmaan Vasemmistoliitto valmiina aluevaaleihin

Puheenjohtaja Mika Mäkelä esittelemässä askelmerkkejä aluevaaleihin.

Lauantaina 7.8.2021 Uudenmaan Vasemmistoliiton piirihallitus ja osastojen puheenjohtajat kokoontuivat käsittelemään ajankohtaista poliittista tilannetta sekä lähestyviä aluevaaleja. Kokouksessa linjattiin askelmerkit tammikuussa pidettäviin aluevaaleihin, joissa vasemmistoliitto tavoittelee Uudellamaalla selkeää kannatuksen kasvua. Uudenmaan Vasemmistoliitto haluaa vasemmistolaisen äänen kuuluvan Uudenmaan neljällä hyvinvointialueella entistä voimakkaampana. Hyvinvointialueiden lakisääteiset tehtävät ovat lähellä jokaisen ihmisen arkea.

”Tavoitteemme on edistää terveydellistä tasa-arvoa, muun muassa turvaamalla julkisesti tuotetut lähipalvelut, nopean hoitoon pääsyn sekä riittävät mielenterveyspalvelut”, tiivistää puheenjohtaja Mika Mäkelä.

Vaadimme sosiaali- ja terveyspalveluiden järjestäjiltä vastuullista työnantajapolitiikkaa. Alalla monet kärsivät työuupumuksesta ja arvostuksen puutteesta, johon voidaan vaikuttaa suoraan esimerkiksi palkkaa nostamalla ja uusien työntekijöiden palkkaamisella.

Lauantain kokouksen aikana päätetyt vaaleja koskevat linjaukset saivat paikallisosastoilta yksimielisen tuen. Luotto yhteisen joukkueen menestykseen tulevissa vaaleissa on vahva ja tiedossa on jo lukuisia ehdokashakijoita eri puolilta Uuttamaata.

Lisätiedot:
Mika Mäkelä, 050 592 5177, mika760 [at] hotmail [dot] com