Uudenmaan Vasemmistoliiton johtoon Mari Rummukainen, Mika Korpela ja Elina Nykyri

Uudenmaan Vasemmistoliitto kokoontui tänään sääntömääräiseen syyspiirikokoukseen, joka pidettiin etänä Teams-yhteydellä. Kokoukseen osallistui 83 jäsenjärjestöjen äänivaltaista edustajaa ja seuraajia. Kokouksessa kuultiin Helsingin apulaispormestari Paavo Arhinmäen ja Uudenmaan kansanedustaja Pia Lohikosken puheenvuorot.

Piirikokouksessa käytiin läpi aluevaaleihin valmistautumista, hyväksyttiin ensi vuoden toimintasuunnitelma ja talousarvio sekä valittiin piirihallitus vuodelle 2022. Piirijärjestön johtoon valittiin uusi kolmikko: puheenjohtaja Mari Rummukainen Espoosta sekä varapuheenjohtajat Mika Korpela Järvenpäästä ja Elina Nykyri Vantaalta. Heidän lisäkseen piirihallituksen valittiin 11 varsinaista jäsentä ja viisi varajäsentä.

”Tavoitteemme on, että Uudenmaan Vasemmistoliitto tekee jatkossa entistä tiiviimpää ja vahvempaa yhteistyötä jäsenjärjestöjensä kanssa. Yhteistyön merkitys korostuu Vasemmistoliitolle tärkeissä tammikuun sote-vaaleissa, joihin panostamme ja tuemme täysillä Uudenmaan neljän hyvinvointialueen vaalikampanjoita”, puheenjohtajaksi valittu Mari Rummukainen sanoo.

Piirihallituksen 2022 varsinaiset jäsenet:

1. Marko Auvinen, Mäntsälä
  2. Antero Eerola, Vantaa