Hanna Catanista järjestökoordinaattori Espooseen

Hanna Catani

Kuva: Silje Catani

Uudenmaan Vasemmistoliiton järjestökoordinaattorina Espoossa aloittaa tradenomi ja valtiotieteiden kandidaatti Hanna Catani. Aikaisemmin Catani on toiminut sekä organisaatio-, että järjestöpuolella monipuolisissa taloushallinnon, hallinnon, asiakaspalvelun sekä viestinnän tehtävissä. Hänellä on kokemusta järjestöjen jäsenhankinnasta sekä viestintäympäristöjen kehittämisestä.

”Vihapuheen, populismin ja säästötoimien uhatessa on erittäin tärkeää, että suurimmissa kaupungeissa voidaan pitää huolta ihmisarvosta, ympäristöstä ja kaikkien ihmisten palveluista. Näen tässä Espoon vasemmistolla tärkeän roolin alueensa terveys- ja sosiaalipalveluiden, koulutuspalveluiden sekä kuntalaisten tasa-arvoisen kohtelun veturina. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi tarvitaan hyvä vaalitulos ja paikkoja sekä valtuustossa, että lautakunnissa. Tähän haluan omalta osaltani antaa työpanokseni ja täyden tukeni. Espoossa on hyvä porukka, joka aidosti välittää alueensa kehityksestä ja ihmisistä, joten odotan mielenkiinnolla yhteistyötä heidän kanssaan.” Catani kertoo.

Valtiotieteen opinnoissaan Catani on perehtynyt poliittiseen viestintään, josta hänellä on myös omakohtaista kokemusta sekä eduskunta, että -kuntavaalikampanjoista. Tehtävässä on olennaista hoitaa monipuolista kokonaisuutta, johon sisältyy taloushallinnon, sihteerin sekä järjestötoiminnan tukemisen lisäksi Espoon vasemmiston viestinnän kehittäminen sekä kuntavaalien kampanjointi. Catani on toiminut Vasemmistoliitossa aktiivisesti ja ymmärtää puolueen poliittiset tavoitteet sekä Espoon vasemmiston toimintaympäristön haasteet.

”Tavoittelemme näissä tulevissa vaaleissa kannatuksen kasvua ja tehdyt panostukset Espoossa näyttävät tuottavan tulosta. Meidän tulee puolueena tarjota selkeä vaihtoehto Espoon kaltaisissa kunnissa, joissa asukasluku nousee ja kysyntä eriarvoisuutta torjuvalle politiikalle on kasvussa.” Uudenmaan Vasemmistoliiton puheenjohtaja Mika Mäkelä luonnehtii tulevia haasteita.

Järjestökoordinaattorina Catani tulee tekemään töitä Espoon Vasemmiston aktiivien kanssa vaalityön koordinoinnissa, järjestötyössä ja viestinnässä. Työaika tehtävässä on 30 tuntia viikossa. Työssä tuetaan Espoon Vasemmiston johtokunnan sekä valtuustoryhmän työskentelyä. Hanna Catani aloittaa työssään ensin osa-aikaisesti 3.5.2021 alkaen ja viikolta 20 alkaen täysimääräisesti.

Lisätiedot:
Mika Mäkelä, Uudenmaan piirijärjestön puheenjohtaja, 050 592 5177, mika760 [at] hotmail [dot] com