”Erinomainen vahvistus joukkueeseemme” Espoossa Vasemmistoliiton valtuustoryhmälle uusi jäsen

Espoon kaupunginvaltuuston varajäsen, Sdp:n varavaltuutettu Mika-Erik Walls siirtyy 15.10.2018 Espoon Vasemmiston valtuustoryhmään. Lukion lehtorina sekä oppimis- ja työhyvinvointitutkijana toimiva Walls on koulutukseltaan kasvatustieteiden lisensiaatti ja filosofian maisteri. Hän on myös Espoon opetus- ja varhaiskasvatuslautakunnan jäsen sekä Espoon Vammaisneuvoston varapuheenjohtaja.

Samalla Walls on antanut suostumuksensa asettumisesta Vasemmistoliiton sitoutumattomaksi ehdokkaaksi Uudellamaalla kevään 2019 eduskuntavaaleissa.

-Olen kokenut vaikuttamistyöni merkitykselliseksi Espoon demareissa, eikä lähtööni liity mitään suurempaa dramatiikkaa. Koen kuitenkin, että kuntapoliitikon, joka antaa sata prosenttia vapaa-ajastaan poliittiseen vaikuttamistyöhön, täytyy kokea vahvempaa yhteenkuuluvuutta, päästä osaksi aitoa tiimityötä ja tulla aidosti kuulluksi ja huomioiduksi omassa valtuustoryhmässään, Walls sanoo.

Hän sanoo miettineensä ratkaisua pitkään.

– Koinkin, että hetki tähän päätökseen oli juuri nyt. Eritoten kun pitkät ja hyvin haastavat kouluverkkoon sekä koulujen ja päiväkotien investointiohjelmaan liittyvät ratkaisut sekä ensi vuoden talousarvioesitys on opetus- ja varhaiskasvatuslautakunnassa omalta osaltani takana.

Walls sanoo tulevansa mukaan Vasemmistoliiton riveihin suurella innolla, sydämellä ja kaikella osaamisellaan. Wallsin pitkä kokemus koulutusalan ammattilaisena ja vammaisasioiden sekä lasten ja nuorten erityisen tuen tuntijana tuo Vasemmistoon lisää osaamista.

– Erityisesti kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ihmisten, vähävaraisten, työttömien, vammaisten henkilöiden asioiden edistämisessä koen Vasemmistoliiton olevan tällä hetkellä itselleni uskottavin ja läheisin poliittinen vaihtoehto niin kunta- kuin valtakunnan tasolla.

– Kun Mika-Erik on ratkaisuunsa päätynyt, Vasemmiston valtuustoryhmä ottaa hänet mielihyvin vastaan. Hänen osaamiselleen oin käyttöä Vasemmiston puolustaessa julkisia palveluita niin Espoossa kuin koko Suomessa. Tärkeimpiin tavoitteisiimme kuuluu Sipilän hallituksen koulutusleikkausten peruminen. Mika-Erik on asiantuntija siinä, millaisia vaikutuksia näillä leikkauksilla on ollut, Vasemmistoliiton valtuustoryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Kari Uotila sanoo.

Uudenmaan Vasemmistoliiton puheenjohtaja, Vantaan kaupunginvaltuutettu Antero Eerola toivottaa Mika-Erik Wallsin myös tervetulleeksi mukaan.

– Uskon, että saamme Mika-Erikista hyvän vahvistuksen joukkueeseemme. Vasemmistoliitossa on nyt imua. Kaikki eväät voittoon eduskuntavaaleissa ovat olemassa, myös Uudellamaalla. Suomi tarvitsee uuden suunnan ja selkeän irtioton Juha Sipilän hallituksesta, joka linjana on ollut leikkaaminen, julkisen omaisuuden yksityistäminen ja palkansaajien aseman järjestelmällinen heikentäminen.

Lisätietoja: Vasemmiston Espoon valtuustoryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Kari Uotila puh. 050 5123031 / Uudenmaan Vasemmistoliiton puheenjohtaja Antero Eerola puh. 040 3230176

Mika-Erik Walls sosiaalisessa mediassa: http://www.mikaerikwalls.fi / https://www.facebook.com/mikaerikwalls / instagram.com/mikaerikwalls / twitter.com/mikaerikwalls

Kuvassa espoon vasemmiston kaupunginvaltuutetut Tiina Ahlfors, Jaana Wessmann, Kari Uotila ja valtuustoryhmän uusin jäsen varakaupunginvaltuutettu Mika-Erik Walls